Bestrijd spierklachten met een dry needling behandeling

Een dry needling behandeling is effectief wanneer u last heeft van pijnlijke of stijve spieren. Kampt u met langdurige stress, een depressie of een blessure, of heeft u uw spieren overbelast? Dan kan het zijn dat u spierknopen heeft ontwikkeld. Tijdens de behandeling pakken we deze knopen aan en zorgen we ervoor dat u uw spieren weer kunt ontspannen. Na afloop van de sessies is uw pijn verminderd en uw mobiliteit verbeterd.

Dry needling behandeling

Tijdens de dry needling behandeling gaan we samen op zoek naar de zogenaamde triggerpoints. Dit zijn kleine verkrampingen die pijn in de spier en in de nabijgelegen zenuwbanen en lichaamsdelen veroorzaken. Deze prikken we aan. Zo ontstaan er spiersamentrekkingen, waardoor uw spieren ontspannen. Hierdoor wordt de spanning en uw pijn verminderd, of zelfs in zijn geheel verwijderd.

Triggerpoints en andere klachten

Dry needling is dé behandeling voor pijnlijke, stijve spieren en uitstralende pijn, maar kan ook helpen bij:

• Bewegingsbeperkingen door spierblokkades
  • Afnemende kracht in bepaalde spieren
  • Pijnontwijkend gedrag
  • Tinteling in de armen of benen
  • Hoofdpijn (spanningshoofdpijn en migraine) en duizeligheid

Acupunctuur en dry needling: wat is het verschil?

Bij acupunctuur kijkt de therapeut naar de energiebanen die door het lichaam lopen. De therapeut plaatst meerdere naalden tegelijk op verschillende plekken. Deze blijven voor een langere tijd zitten. Dry needling daarentegen is geen ‘energiebehandeling’. Hier prikt de therapeut de spierknoop ook maar kort aan, met maar één naaldje per keer.

Fysiotherapie & verzekering

De verzekering ziet het traject als een reguliere fysiotherapiebehandeling. U heeft dus geen onverwachtse kosten na de behandeling.

Bij FysioExpert verlichten we graag uw pijn. Maak een afspraak voor een eerste dry needling behandeling.

Cliëntervaring

“Na mijn CVA zet de fysiotherapie mijn spieren en hersenen aan het werk. Kijk nou wat ik weer kan!!”

Marjolijn

"Het was voor mij wonderbaarlijk om te zien hoe zij mensen op de juiste manier helpen en begeleiding door het revalidatieproces. Zij hebben voor alle soorten revalidatie (hart, knie, rug, long etc) een expertisegroep/ afdeling." Gerard van Nouwland

www.fysioexpert.nl
 info@fysioexpert.nl