Oedeemtherapie? FysioExpert staat voor u klaar

Een oedeem is een abnormale vochtophoping in het weefsel. De oorzaak is een verstoord evenwicht tussen de aan- en afvoer van vocht. Hierdoor kunt u een gevoel van spanning of stuwing van de huid ervaren. Ook is het mogelijk dat u een pijnlijk of tintelend gevoel en een toename van de omvang van het lichaamsdeel ervaart. Oedeemtherapie richt zich op het verminderen van uw klachten als gevolg van een oedeem. Onze oedeemtherapeut luistert naar uw wensen en klachten en stelt een behandelplan voor uw persoonlijke situatie op. Zo werken wij samen toe naar uw herstel.

De effecten van oedeemtherapie

Oedeemtherapie leidt tot:

• Vermindering van de omvang van het oedeem
  • Spanningsafname en pijnvermindering van het oedeem
  • Functieverbetering van de spieren en gewrichten
  • Verminderde kans op infectie

FysioExpert: onze behandelmogelijkheden

Bij FysioExpert bieden wij een combinatie van verschillende behandelmogelijkheden:

• Manuele lymfedrainage: specifieke handgrepen verplaatsen het vocht naar gebieden waar het lymfesysteem nog intact is, zodat het vocht in de bloedsomloop wordt opgenomen.
  • Compressietherapie: door bandages/zwachtels van buitenaf wordt een continue druk aangebracht die het uittreden van vocht tegengaat en de afvoer van lymfe ondersteunt.
  • Oefentherapie: met behulp van oefeningen verbeteren wij de bewegingsomvang en spierkracht.
  • Lymfetaping: middels een specifieke tape die een liftende werking heeft, verbeteren we de onderhuidse circulatie en bevorderen we de afvoer van lymfevocht.
  • Ademtherapie: met specifieke ademhalingsoefeningen stimuleren we de afvoer van (lymfe)vocht. Ook kunnen wij u steunkousen aanmeten die zorgen voor compressie.

Heeft u behoefte aan oedeemtherapie? FysioExpert helpt u graag. Maak een afspraak en neem afscheid van uw klachten.

Cliëntervaring

“Na mijn CVA zet de fysiotherapie mijn spieren en hersenen aan het werk. Kijk nou wat ik weer kan!!”

Marjolijn

"Het was voor mij wonderbaarlijk om te zien hoe zij mensen op de juiste manier helpen en begeleiding door het revalidatieproces. Zij hebben voor alle soorten revalidatie (hart, knie, rug, long etc) een expertisegroep/ afdeling." Gerard van Nouwland

www.fysioexpert.nl
 info@fysioexpert.nl