Adem- en ontspanningstherapie

Ademhalingsklachten? Probeer adem- en ontspanningstherapie!

Adem- en ontspanningstherapie helpt u af van ademhalingsklachten. Als u problemen heeft met ademen, kan het zijn dat u een verkeerde ademtechniek heeft. Stress, overbelasting of oververmoeidheid zijn hier een mogelijke oorzaak van.

Heeft u last van paniekaanvallen of hyperventilatie? Dit kan een gevolg zijn van een verkeerde ademhaling. Bij FysioExpert helpen wij u graag van uw klachten af. In onze adem- en ontspanningstherapie leren wij u simpele adem- en ontspanningsoefeningen. Zo heeft u binnen een mum van tijd weer controle over uw ademhaling.

Adem- en ontspanningstherapie: de behandeling

Wij begeleiden u persoonlijk door de behandelingen heen. We onderzoeken uw klachten en stellen een behandelplan op, dat speciaal is afgesteld op uw lichaam, behoeften en doelstellingen.

Tijdens de ademtherapie gaan we samen aan de slag met diverse ademhalingsoefeningen en zorgen we dat u weer op een natuurlijke, ontspannende manier kunt ademhalen. In de ontspanningstherapie leren we u bepaalde technieken, die u in de toekomst kunnen helpen wanneer u lichamelijke en/of mentale stress ervaart. Wij combineren ademtherapie en ontspanningstherapie voor het beste resultaat.

Aan het eind van de behandeling heeft u weer grip op uw ademhaling. U weet om te gaan met stressvolle situaties en functioneert weer optimaal in het dagelijks leven!

Ademhalingsoefeningen bij mentale en fysieke klachten

Onstpanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen zijn ook effectief bij de behandeling van:

• Spanningsgerelateerde klachten als hoofdpijn, slaapproblemen of een burn-out
  • Mentale klachten, zoals angst, depressie, fobieën of een trauma
  • Fysieke klachten
  • Klachten bij hart- en longaandoeningen

Interesse in onze adem- en ontspanningstherapie?

Afspraak maken met onze ademhalingsexpert?